Sunday, 5 July 2015

NEW IN: ACCESSORIES - BACK TO THE PAST

With the new season coming up I thought I’d add some new things to my wardrobe. But this time I tried not to go crazy and these are the items that I haven’t had for a long, long time. It's nice to go back!
Jak to zwykle bywa z nadejściem lata – zawsze okazuje się, ze brakuje nam czegoś w szafie i zupełnie nia ma się w co ubrać. U mnie na szczęście nie jest aż tak źle i zakupy ograniczyłam na razie tylko do tych dwóch rzeczy, których brakowało mi już od długiego czasu.
 
I haven’t worn a watch for at least 5  years now. When my favourite broke I didn’t replaced it and got used to relaying on my phone in terms of time.  This one I saw on the Reserved website, but I bought it only a couple day ago, after it had gone on sale. It’s simple in design, with black, brushed belt and gold face. On my wrist it looks quite big but makes every outfit more put together. And I don’t have to worry about choosing any bracelets or other jewellery since the watch, despite its simplicity, makes quite a statement.
Już od podstawówki nosiłam zegarek codziennie, jednak kiedy mój ulubiony zepsuł się ok 5 lat temu, jakoś nie mogłam się zebrać do kupna nowego. Po prostu przyzwyczaiłam się do nagiego nadgarstka lewej ręki, a godzinę sprawdzałam na telefonie. Ten z Reseved zobaczyłam na stronie jakiś czas temu – urzekła mnie jego prostota i odrobiną męski charakter, jednak kupiłam go dopiero na przecenach. Mimo, ze na mojej ręce wygląda na trochę za duży, wydaje mi się że ciekawie dopełnia niemal każdy strój – czarny pasek pasuje do wszystkiego, a złotawa tarcza dodaje elegancji.
 
The second addition to my wardrobe recently was this pair of shoes – last time I have this sort of slip-ons was in the kindergarten! But now I can see they are back in trend and I personally find them very useful. This particular design is really universal – I can easily dress them up or down and they look good with dresses as well as with shorts or trousers.
Drugim zakupem ostatnich dni są materiałowe buty – trampki na gumkę, jak je nazywam. Ostatni ram miałam takie chyba w przedszkolu, ale teraz z chęcią do nich wracam. Starała się również wybrać taki wzór i kolor, żebym mogła je nosić do różnych strojów i chyba mi się udało – czarne z gumką w paseczki ciekawie wyglądają zarówno do sukienki jak i szortów czy spodni. No i są super wygodne.
 

I just wanted to show you these two items since they are rather unusual for me, and, at least the shoes, can be a little controversial – some people love slip-ons some hate it. I wonder what do you think about them and if you’d wear footwear like this? What other items, not typical for you, do you have/would like to get? Let me know in the comment section below!
Pokazuję Wam te rzeczy nie tylko jako nowości zakupowe, ale również jako coś na kształt “powrotu do przeszłości” i może odrobinę kontrowersyjnego, szczególnie jeśli chodzi o buty – wiem, że tego typu obuwie ma swoich fanów, ale również i przeciwników, Do której grupy Wy należycie? Jakie inne rzeczy w Waszej garderobie wydają Wam się nietypowe, a jakie chciałybyście mieć ale być może nie jesteście pewne czy miałybyście odwagę je nosić? Dajcie mi znać w komentarzach!
 
shoes - local store, similar from asos and onther one

KISSES,
___________________________A R A B E S Q U E__________________________

13 comments:

  1. Beautiful watch! X
    www.lemontierres.com

    ReplyDelete
  2. beautiful watch to start wearing :)

    Pam xo/ Pam Scalfi♥

    ReplyDelete
  3. I really love that watch! So classic!
    Tegan xx - Permanent Procrastination
    Btw check out my sweet Lightbox Giveaway if you haven’t already!

    ReplyDelete
  4. Amazing pieces! I'm in love with this watch, it's so simple & pretty!
    Nati xx
    www.simplyartdicted.com

    ReplyDelete
  5. Such beautiful, classic accessories! The shoes are adorable and the watch is super chic :)

    -Jen

    www.vibrantbeautyblog.com

    ReplyDelete
  6. I love watches and can't not be without one, the strap and face of this one is great. xx

    franklyflawless.com

    ReplyDelete
  7. Great choice its a lovely watch. Gemma xx www.jacquardflower.uk

    ReplyDelete
  8. Love your watch. *__*
    New post is online...

    ReplyDelete
  9. Beautiful watch! I'm following you via Gfc, would you please follow me back:)

    Chaste & Beautiful

    ReplyDelete
  10. The shoes are really nice! x

    clumsyagenda.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. I adore those flats!!! Love 'em!


    Amber
    All the Cute
    Today’s Post: Olive Green & Black

    ReplyDelete